tisdag 29 juni 2010

"En smak av vin"-s andra läsare

Hoppas att ni har förståelse för att jag har hamnat på efterkälken med mina inlägg på grund av min sjukhus resa och de efterföljande biverkningarna. Därför kommer först nu ett inlägg som borde ha varit med den 10e maj eftersom det var då som Cari la ut hexpocketen "En smak av vin" av Joanne Harris på Södra stations pendeltågs perrong. Förhoppningsvis är den nu hos en tredje läsare, är det du?
Läs här vad Cari tyckte om boken "En smak av vin" av Joanne Harris;

-"Fick boken av min goda väninna Anni då jag var hos henne på födelsedagsmiddag.
Har nu läst boken och jag tycker att den var bra men inte toppen. Jag tycker att språket är lite tamt, eller om det är en dålig översättning. Historien är gullig men kanske lite förutsägbar. Den äldre historien från England tycker jag är starkare än den från Frankrike.

Jag tycker att du har en jättebra idé som skickar ut pocket böcker så här. Funderar på vem jag ska ge boken till, eller om jag ska lägga den någonstans. På jobbet är inte så bra, där har vi en bokhylla full med böcker som vi kollegor har tagit dit och man får låna hur man vill. Lägger jag dit din bok så försvinner den nog i mängden.
Så det blir nog på pendeltåget på måndag morgon.
Hälsningar
Cari"

Hon betygsatte inte själv boken men i mina ögon tycker jag som att det låter som ett "Hm!?" lite annat mot vad Anni bokens första läsare tyckte där det helt klart blev ett stort "HI!" och så HÄR tycker hon om samma bok och det är ju det som är så kul med en bokring att man får höra många läsares åsikter om samma bok. Därför ser vi fram emot att få höra vad du som hittade boken på Södra station tycker om den, så att den kan få komma ut på utflykt och ännu fler läsare får ta del av den.

Trevlig sommar och ni som har skrivit att ni vill vara med i bokringen "Pockethexorna på utflykt" hoppas att ni fortfarande är intresserade för nu ska jag börja beta av högen och skicka ut böcker till er. Om ni inte längre vill bli en Pockethexa och vara med och tycka till om "din" hexpocket, skynda att skriva till pockethexan@live.se så att jag vet det och inte skickar ut hexpocketar förgäves.

Kramis från Pockethexan själv som ska ut i solen och läsa klart Joanne Harris senaste pocket "Karamellskorna" i min solstol samtidigt som jag drömmer mig tillbaks till Saint Tropez stränder...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är alltid lika roligt att läsa dina (och dina "små-hexors" recensioner.
Jag hoppas dock du tar hand om dig själv i första hand nu,och tar oss pockethexors önskemål i andra hand. :)Njut av sommarvärmen och ha det riktigt gott. Kramar.

Anni sa...

Visst är det intressant! Nu brukar Cari och jag inte tycka så lika om saker och ting, men nog trodde jag att hon skulle vara lite mer förtjust - eller så är det ju jag som är förblindad av min läsupplevelse ;-)

Jag vinkar till St Tropez när vi sveper förbi ganska snart!!!