måndag 1 februari 2010

Vad tyckte "Virriga Vero" om sina Hexpocketar?

Veros Virriga Värld
och

...för det var nämligen hennes färdiglästa pocketar från bokringen "Pockethexorna på utflykt" som i ett tidigare inlägg hade tagit buss och tåg på egen hand för att hitta nya läsare.

Har du hittat någon av dem?

Du får gärna skriva en rad redan nu om du har hittat någon av de här pocketarna,
så att vi andra i bokringen vet att de är i säkra händer.

Karin Fossums "Jonas Eckel"
låg på Uppsala buss nr 811
den 26/1 kl 7.45
Så här tycker Vero om "Jonas Eckel":

-"Har nu läst ut den och tyckte väl i början att det hände som ingenting.
Men det är verkligen en tänkvärd bok. Tänkvärd på det viset vad ensamhet, och även tvåsamhet, kan göra med två människor. Jag släppte inte boken förrän den var klar, efter att ha plöjt igenom de tjugo första tröga sidorna.

Boken handlar om Jonas som är strax under 40 och som lever ensam. Han jobbar på ett lager och träffar där också den stora kärleken, Lillian. Allt är guld och gröna skogar i början, allt går väldigt snabbt med samboskap och även giftermål. Vardagen börjar tränga sig på och allt kanske inte är vad det såg ut att vara, när kärlekens hinna fanns för ögonen.

Jag var bara tvungen att läsa ut hela boken, och det snabbt.

Den här boken tänker jag lämna kvar på buss 811 från Östhammar motUppsala imorgon."

Hälsningar
Veronica Mattsson
http://www.pysselgrottan.se/

.............................................................

Mons Kallentofts bok "Sommardöden"
tog den 26/1 kl 9.09
tåget från Uppsala till Stockholm.



Det här hade Vero att säga om "Sommardöden":

-"Denna bok har jag ju läst sedan tidigare, och ska jag vara ärlig så kommer jag inte ihåg så mycket, så jag lämnar den vidare till nästa och den skall jag lägga kvar på tåget mellan Uppsala och Stockholm imorgon tänkte jag."

Hälsningar
Veronica Mattsson
http://www.pysselgrottan.se/


PS: Om du är nyfiken på att få höra vad Pockethexan själv
har att berätta om Mons Kallentofts "Sommardöden"
så klickar du HÄR så kommer du till mitt inlägg/Kramis.DS




Nu väntar vi med spänning på att få hör vad de ny läsarna i bokringen tycker om de här och alla de andra pocketarna som är på utflykt runt i vårt avlånga land + pocketern som ligger på hotell Jasmine Club i Sharm El Sheikh i Egypten.

Skriv till pockethexan@live.se eller några rader här under på "kommentarer". Det vore jätte kul om du ville skicka med bilder som jag kan använda till ditt inlägg!

...för ni vet väl; har man en gång varit med i bokringen "Pockethexorna på utflykt", så blir man automatiskt själv en Pockethexa!!!

Inga kommentarer: