onsdag 15 september 2010

Har du hittat den här boken?


För jag upptäckte det här mailet om hexpocketen"Ödets dotter" av Isabel Allende i min inkorg från i maj och jag ber "Crea" så mycket om ursäkt att jag inte har skrivit om "hennes" bok och att den har kommit till en ny läsare?!

Det här skrev hon och berättade hur det har gick till för hennes hexpocket;


-"Hej Pockethexan! Jag ville verkligen läsa Ödets dotter och gav boken många chanser, men tyvärr så måste jag se mej besegrad och ge upp. Anledningen är att texten i boken är så liten och eftersom jag har nedsatt syn så blev det helt enkelt för jobbigt för mej att ta mej igenom boken. För några dagar sedan tog jag då beslutet att låta någon annan få hitta boken och läsa den. Därför så tänkte jag att det var ett bra tillfälle att ta med boken till Helsingborgs Sjukhus när jag ändå skulle dit där idag på en undersökning. När jag var klar gick jag och satte mej på en bänk och la helt diskret boken sidan om mej,satt kvar en liten stund men reste mej och gick och satte mej en bit ifrån ,för att se om någon skulle ta boken. Och jodå en städare som gick omkring med sin vagn styrde sina steg mot bänken för att kasta en tidning som också låg där, tog försiktigt upp boken läste intresserat på den för att sedan lägga tillbaka boken snyggt och prydligt. Sen var det dags för mej att gå till bussen för att åka hem och lämna boken åt sitt öde. Jag tyckte inte det var lämpligt att ta foto på boken inne på sjukhuset så därför inga bilder på boken därifrån.Tog istället några bilder utifrån sjukhuset och på bussresan hem."

Det här var alltså den 12 maj som "Crea" tog med sig Isabel Allendes "Ödets dotter" till Helsingborg sjukhus och lämnade den på en bänk så att någon kunde hitta den, är DU den någon? Skriv då gärna här och berätta eller ett mail direkt till pockethexan@live.se



Jag har nu bestämt mig för att gå igenom inkorg för jag håller på att skicka ut "hexpocketar" till alla de som jag har fått mail av men som jag nu har upptäkt att jag har missat. Har du skrivit till mig och anmält dig för att vara med i min bokring "Pockethexorna på utflykt" men ännu inte fått någon bok el. mail om att det är en på väg, kan du vara så snäll och skicka ett nytt mail så ser jag att du fortfarande är intresserad? (Terese du behöver inte oroa dig för din pocket e på "g"!).

Det är min sjukhusvända i maj och den efterföljaden abstinens perioden i juni/juli som har ställt till det för mig, det är ingen lätt grej att efter ca. 15 år med samma typ av smärtlindrande medicin (morfinbaserade) sedan under tre veckor byta ut den mot metadon, det är inte den smärtlindrande effekten som är problemet för den är nästan effektivare, utan det är det som de här tabletterna har ställt till med där uppe i huvudet som är problemet att ställa om. Nu har det lugnat ner sig så det är därför jag vill ordna med min röra i inkorgen och beta av mina ännu opublicerade hexpocket recensioner från er, håll ut det kommer så småning om...

5 kommentarer:

Tea Lady sa...

Pssst!
Te-tävling inne hos mig :-)

Lena

Tångsnällans blogg sa...

Hej Pockethexan! Ingen fara på taket! Tänkte faktiskt på den häromdagen. Hoppas någon hör av sig om att dom har hittat boken. Jag är nyfiken på var den har hamnat! Kram från Creahexan!

Tångsnällans blogg sa...

Ja va kul! Gör gärna det! Kanonbra att det är större och starkare text, det klarar nog ögonen av bättre! Tackar och bugar på förhand!

Elin Damberg sa...

Vilken underbar idé. Nu fick jag lust att gå ut och lägga en massa böcker (alla böcker jag inte tänker läsa om) på varenda bänk jag ser.

Stor kram!!

Anni sa...

Nej, jag har inte hittat den, men jag har hittat en annan i min brevlåda. Tack! Ska bli MYCKET spännande att läsa!

Kramen ♥