fredag 10 september 2010

Har du längtat efter den här?



Tillhör du en av dem som har längtat efter Maria Svelands nya bok "Att springa" ska komma ut?

Tillhör du en av dem som har förhandsbeställt hennes bok för att få den nu i veckan när den kommer ut?

Tillhör du en av dem som sträckläste hennes första bok för att sen gå runt bland dina medmänniskor för att kommentera det du läst pga att du blev så berörd av det hon skrev och för att du också alltid har tyckt likadant men inte har kunnat sätta ord på det?


Tillhör du en av dem som inte vet vem Maria Sveland är?



Vet vem hon är om jag säger att hennes första bok har getts ut i Tyskland, England, Holland, Tjeckien, Danmark och Norge?


Om jag säger att den har även dramatiserats i flera versioner och spelats på bland annat Uppsala Stadsteater, Stockholms Stadsteater, Västerbottensteatern, turnerat med Riksteatern och sen även som radioteater på Sveriges Radio, då vet du väl vem hon är....?


Om jag då säger att hon är författarinnan till "Bitter Fittan"?




-"Jaa hon ja, henne har jag hört talas om!"...säger du nog då.

Ville bara berätta att hennes nya bok "Att springa" har kommit ut och fram tills att den kommer ut som pocket väntar jag med att skriva vad jag tycker om henne, för jag vill läsa hennes nya bok!

4 kommentarer:

Tea Lady sa...

Jag tillhör nog nästan de som inte vet vem hon är! Men nu blir man ju nyfiken, när du verkar vara så upphetsad över hennes nya bok.... Kanske är värt att kolla in? Väntar på din recension.

Trevlig helg och kram!

Boktokig Eva Boström sa...

Jag ska läsa hennes nya bok. Hoppas att jag tycker den är bra!

Anni sa...

Nog är det konstigt att en boktitel får större spridning än författarens namn? Jag tillhör de som hört titeln men inte hade en aning om vem som var författare...

Och nej, jag har inte läst Karamellskorna.

Än ♥

tankar från mitt fönster sa...

Jag hör till dem som vet vem hon är, men har inte läst hennes första bok.
Nu har du gjort mig nyfiken. Jag ska läsa den första och sedan ser jag fram emot din recension.
Trevlig helg till dig och maken!
kram