lördag 3 september 2011

Anne Tylers bok är på väg till sin 4-e läsare i bokringen

..."Pockethexorna på utflykt". Det är min bokklubb som jag kallar för bokring eftersom böckerna vandrar runt omkring för att komma till nya läsare. När hexpocketen sen landar hos någon som vill vara med skriver den personen ett mail till mig på pockethexan@live.se och berättar att de har hittat eller fått en "hexpocket" ur bokringen och efter de har läst den skriver de en recension och talar om vad de tycker om den.
Ibland skriver jag tillbaks till läsaren (som jag gjorde med Bettys mail) för att få svar på hur det gick till när de fick den, om de har foton på hur det såg ut där de läste och om de kan ge den ett betyg i min 5 gradiga skala: stort el. litet "Hi!", "Hu!" el. "Hm!?".
Det är helt fritt att skriva hur mycket eller lite man vill, bara att man hör av sig gör att det blir trevligt!
Om ni vill läsa vad de tidigare Pockethexorna tyckte om boken kan ni läsa HÄR eller HÄR eller helt enkelt
klicka på fliken "Hexpocketar T-Ö" för att läsa om vad de tycker om Anne Tylers "Utan bagage".


-"Hej har läst "Utan bagage" av Anne Tyler.

Boken va bra ända till slutet, men hade vilja få veta
hur det gick med den “nya” familjen dit hon kom.

Lämnar boken vidare till en granne här i Arvika.

Betty
Det andra mailet där hon svarar på mina frågor:

HEJ ! glömde bara bort o tala om hur boken hamna hos mig :P
Jag fick den av "Kreativa mamman" när jag va hemma hos henne,
vi är släkt.
Jag har inte nån större koll på mailen så det e därför jag inte svarade
direkt. Kollar enbart nån gång då o då. O nån bild har jag inte tyvärr.
Ha det gött i höst.
/ Betty"

4 kommentarer:

Anonym sa...

Det här var ju jätteskoj att läsa! Att följa en bok man själv varit med och läst och se att den inte stannar upp någonstans. Det är bokring det ;-) Häftigt! Håller tummarna att övriga böcker har likadan rundvandring också. Önskar dig en härlig helg. Kramar

Rödluvan Betty sa...

Nu hängde inte jag med. Finns det en till "Betty" från Arvika? hehe;-p

Rödluvan Betty sa...

Hej Hexan! Har du något för dig nu på tisdag eller kan jag komma förbi vid 18.30 tiden? Kram Betty*

safe meds sa...

Läsning av bloggar och ge kommentarer om dem är det min vana ... Jag uppskattar ditt inlägg .. och ditt arbete är märkbar ...