söndag 27 mars 2011

En kul sak med att ha en bokblogg är..





... att man får så trevliga bokpaket hemsända till sig.


Man får alltså på förhands läsa böcker som ännu inte har kommit ut på marknaden eller böcker som har varit ute och ska omlanseras efter ett antal år.



Jag fick en förfrågan av det nyöppnade förlaget Wonderfroggy om och vart de kunde skicka ett recensions ex. och jag svarade glatt att jag gärna tog emot sådana och skickade min adress.

En vecka senare hade jag fått Emma C Elliots första bok "Djävulens år" hem i min brevlåda och det är en thriller som utspelar sig i en fiktiv by i Jämtland och eftersom min "oumberlige" make har rötter där var han snabb med att snappa åt sig den, så nu väntar jag bara på att få höra vad han tycker så att jag kan skriva en recension innan jag själv läser den. Om du vill läsa "Djävulens år" går den att köpa för 50kr via förlaget om du klickar HÄR kommer du dit!






Sen senare i förra veckan kom det två paket till och det var ifrån Massolitförlag som jag även fick böcker av före jul så jag vet att det har bra böcker. Nu är det dags för en om lansering av en av 1980-talets mest omtalade författarinnor, Fay Weldon och hennes feministikonbok "En hondjävuls liv och lustar" men även hennes självbiografi "Auto da fay" ska komma ut.





I det andra paketet låg "Nirvana projektet" av Stefan Tegenfalk som är en uppföljare till hans storsäljare "Vredens tid". Det här är en kriminaltrillogi och eftersom jag inte har läst första delen och jag tycker det här verkar vara böcker i min smak så jag måste helt klart få tag på del 1 innan jag börjar på den här.













Den tredje och avslutande delen av Stefan Tegenfalks trillogi med den cyniske kriminalkommissarien Walter Gröhn heter "Den felande länken" och ska också komma ut senare i år.

7 kommentarer:

Evalinn sa...

Kul! :-)

4U2 sa...

Hum, kanske skall man starta en bokblogg? ;) Nej, skall inte göra det, din finns ju! :)

StinasLoppis m.m sa...

Hejsan , va kul att du vill vara med i min utlottniing .
oj så många böcker det har kommit i din brevlåda då har du massa att läsa nu . Ha det fint Kramen // STINA

lisbeth sa...

Kul att jag hittade hit. Slukar pocket böcker så hit ska jag återvända

Caja: sa...

Oj med böcker...jag tittar...önskar jag hade ork och kunde fokusera på texter så att jag kunde läsa dem...

Det går sakta men jag har en..nej faktiskt två igång...jag har bestämt mig för att det får ta den tid det tar.

Ha en fin dag, kram/caja

Unknown sa...

Hejsan Pockethexan! Nu har jag fixat en länksida på wonderfroggy.com där denna blogg och en till oumberlig blogg har fått äran att bli de första länkarna :-)

4U2 sa...

Här är det fint med solsken men aningens irriterande att ha hantverkare som upptar mitt badrum/toalett stup i kvarten. Jag får inte använda min egen toa nämligen för den används av de (maken förstår inte detta att jag tycker de bör besöka toa på sin arbetsplats speciellt för ett speciellt ändamål ...). De borde ha en portabel tycker jag!:)
Kram